۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۱۲۱۰۱
آیت الله فاضل لنکرانی:

انقلاب قرآن را به صحنه زندگی جامعه آورد | فعالیت های قرآنی تقویت شود

انقلاب قرآن را به صحنه زندگی جامعه آورد | فعالیت های قرآنی تقویت شود
عضو جامعه مدرسین با تأکید بر لزوم تقویت فعالیت های قرآنی در جامعه گفت: تنها راه حفظ جوانان در برابر فضای های مسموم توجه به مفاهیم قرآنی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم که عصر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداختن به مفاهیم قرآنی و انس با قرآن کریم گفت: امروز جوانان مملکت به برکت انقلاب اسلامی روح و جان و لسان خود را به قرآن کریم منور می کنند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تنها به مؤمنان اختصاص ندارد، بلکه برای همه بشریت دارای برنامه است، اظهار داشت: نخستین ویژگی قرآن کریم بر اساس آیات قرآن کریم «موعظه گری» است؛ قرآن کریم از این جهت موعظه گر است که خوبی ها و بدی ها و نورانیت و ظلمت را به بشر می نمایاند و راه حقیقت را پیش روی او قرار می دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: انسان هنگامی که احساس اضطراب و سردرگمی می کند باید به قرآن کریم مراجعه کند، زیرا بر اساس روایات، انس با قرآن بر هدایت انسان افزوده و از ضلالتش می کاهد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دومین ویژگی قرآن کریم را «شفاء» دانست و با بیان اینکه قرآن کریم سبب تطهیر درونی انسان می شود، ابراز کرد: انسانی که با قرآن کریم انس داشته باشد دچار شرک خفی نخواهد شد؛ همه ما دچار نوعی شرک خفی هستیم، زیرا هنگامی که مشکلی برایمان ایجاد می شود به دنبال غیر خدا برای حل مشکلاتمان می رویم.

وی ویژگی سوم قرآن کریم را «هدایت» خواند و تأکید کرد: اگر قرآن کریم نبود، هیچگاه نمی توانستیم به وجود خداوند پی ببریم؛ انسانی که هدایت شود دیگر تحت هیچ شرایطی از مسیر الهی منحرف نخواهد شد و مورد رحمت ویژه خداوند قرار خواهد گرفت.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه با اشاره به نقش اساسی مسابقات قرآنی در تربیت جامعه ابراز داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی آن است که قرآن کریم را به صحنه آورد؛ در دوران پیش از انقلاب اسلامی هیچ توجهی به قرآن کریم صورت نمی گرفت، اما امروز وجود صدها و هزاران قاری و حافظ قرآن کریم و برگزاری صدها درس تفسیر عمیق در حوزه های علمیه و همه برکات قرآنی که در جامعه مشاهده می کنیم به یمن وجود نظام جمهوری اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر امام خمینی(ره) توانستند در دنیا تحول ایجاد کنند، به خاطر آن است که قرآنی بودند و قرآنی عمل می کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب که امروز سکان دار انقلاب هستند، یکی از ویژگی های بارزشان چهره قرآنی است که از آن برخوردارند؛ باید گفت که نمی توان بدون قرآن کریم امت اسلام را رهبری کرد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت های قرآنی باید در جامعه تقویت کنیم، ابراز داشت: تنها راهی که می توان جوانان را در برابر فضای مجازی مسموم و مهلک حفظ کرد، توجه دادن آنها به مفاهیم قرآنی است، زیرا جوانی که با قرآن کریم انس داشته باشد، به گناه آلوده نشده و در برابر شبهات متزلزل نخواهد شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: دولت، مجلس و مسؤولان بدانند مهم ترین راهکار برای حفظ جوانان در کشور پرداختن به قرآن کریم است؛ ما نباید ببینیم که توجه به قرآن در مدارس مملکت کم می شود، بلکه باید شاهد آن باشیم که به قرآن کریم در مدارس و دانشگاه روز به روز توجه بیشتری صورت می گیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، قرآن کریم تاریخ مصرف ندارد و کتابی جاودانه است، یادآور شد: امروز جوانان ما نباید از انس با قرآن خسته شوند؛ امیدواریم جوانان ما به برکت مسابقات خوب قرآنی که در جامعه برگزار می شود، انس بیشتری با قرآن کریم بگیرند./841/پ202/ق

گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
با سلام
خبر بسیار با ارزش و مفید می باشد و هر چه در باب قرآن مطلب منتشر شود باز هم کمترین حق قرآن ادا نشده است البته بهتر بود خبر در سرویس سیاسی منتظر نمی شد
0
0